W początkach XX w. i w okresie międzywojennym w Tarnowskich Górach było ponad 40 restauracji. Jedne z najpopularniejszych to oczywiście „Sedlaczek” czy „Pod Lipami”.
Zbigniew Regulski z Tarnowskich Gór aktywnie działa w Ochotniczym Szwadronie 3. Pułku Ułanów Śląskich. Niedawno udało mu się zakończyć niecodzienny projekt – stworzenia repliki wojskowego wozu bojowego z czasów 20-lecia międzywojennego.
Około 120 lat temu mieszkańców Tworoga zelektryzowała wiadomość o pojawieniu się na niebie sterowca – zeppelina. Z tym niecodziennym wydarzeniem wiąże się historia pewnego wypadku. W tle jest też dom przy ul. Grunwaldzkiej.
Żyjemy dogrywką tegorocznych wyborów. Pamiętacie, jak wyglądała sytuacja w 1998 r., w przeddzień wprowadzenia reformy administracyjnej? Kto wtedy wygrał?
Za szubienice posłużyły trzy stojące obok siebie drzewa. Na ich konarach zawisły pętle sporządzone z konopnego sznura, które wysmarowano szarym mydłem. Pod drzewami stały trzy solidne stoły ze schodkami, a na stołach ustawiono taborety. Z boku znajdowały się trzy niepozorne trumny.
Od kiedy Żydzi mogli się osiedlać w Tarnowskich Górach? W jakim stylu zbudowano tarnogórską synagogę? O dziejach żydowskich tarnogórzan rozmawiamy z Dariuszem Walerjańskim, historykiem specjalizującym się w dziejach Żydów na Górnym Śląsku, współpracownikiem Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie.
Pradziad Tadeusza Bączkowicza, Andrzej, pewnie byłby zadowolony, gdyby wiedział w czyje ręce trafił pamiętnik, który pisał przez połowę życia. Życzenie pradziada, by dzieci szanowały wysiłek włożony w napisanie „książeczki” właśnie się spełnia.
W Tarnowskich Górach istniała kiedyś wytwórnia samochodów. W mieście produkowano ciężarówki, a także montowano samochody osobowe. Po fabryce pozostały zabudowania i wspomnienia kilku osób.